Etapy rekonstrukcji
I. Zbieranie dokumentacji
Do dziś, zachowały się jedynie fragmenty dokumentacji technicznej CWS T-1. Najprawdopodobniej, została ona wywieziona z Państwowych Zakładów Inżynierii przez Niemców w 1939 roku. Być może została zniszczona. W każdym razie, nie znaleziono żadnej pełnej dokumentacji CWS'ów. Istnieje jedynie kilka rysunków silnika i nadwozia. Częśc materiałów ukazała się w wydaniach ksiązkowych.
Brak szczegółowej dokumentacji w znacznym stopniu utrudnil prace rekonstrukcyjne. Do dziś, wszelkie działania dotyczące odnalezienia samochodu CWS lub jakiejkolwiek części, pochodzącej od tych aut, nie dały rezultatu, a posiadane znaczki i inne detale nie potwierdzają ikonograficznie ich faktycznego zastosowania przy produkcji samochodów CWS T-1.
Ciekawostką jest fakt, że do odtworzenia systemu mocowania zderzaka pomocy okazał się cień widoczny na zdjęciu oryginalnego CWS T-1.
Pomimo tych trudności, udało się maksymalnie zbliżyć do oryginalnego wyglądu i pokazać harmonijną bryłę nadwozia w biało-czerwonym kolorze.


II. Projektowanie i wykonywanie elementów na bieżąco
Prace przy odtwarzaniu rekonstrukcji zostały rozpoczęte od wykonania ramy, na wzórów elementu, z samochodu CWS. Rama rekonstrukcji została wykonana w technologii spawania z elementów, a nie jak w czasach produkcji, przez kucie matrycowe na gorąco.


III. Wykonanie szkieletu nadwozia
Szkielet został wykonany z elementów drewnianych (buk i jesion) mocowanych do konstrukcji ramy. Szczegółowy sposób wykonania szkieletu CWS jest nieznany i można tylko domniemywać, że była to w miarę typowa konstrukcja używana pod koniec lat dwudziestych. Podstawowym zadaniem konstrukcji szkieletu jest przenoszenie obciążeń mocowanego do niego oblachowienia karoserii oraz innych elementów samochodu.




IV. Wykonanie karoserii



V. Wykonanie podwozia


VI. Adaptacja jednostki napędowej



VII. Prace lakiernicze



VIII. Instalacja elektryczna
IX. Tapicerka


